Ring, ring bara du slog en signal…

Hej, jag heter Johanna Eriksson, har du tid ett tag…Nix-telefon – ja nu är Du ju med i vårt kundregister så då gäller inte det.Det tar inte så lång tid jag vill bara informera om vårt senaste erbjudande.Om du byter från ditt nuvarande system till vårt nya kommer du att få mycket längre avgifter på lördagar och söndagar och alla vardagar efter klockan 20.00.Bra va!
Jo kanske … men vad kostar det nu då?
Ja det beror på vilken sorts kund du är, vänta så ska jag se efter…Jo nu betalar du full avgift för första gången och sedan har du 20 % avdrag för efterkommande tillfällen så länge det är samma ärende.
Ja men jag gör ju bara ett ärende åt gången. Jag brukar alltid avsluta vid samma tillfälle.
Jaha, ja då har vi ett annat erbjudande som går ut på att varje ärende är gratis, det enda du betalar är en prenumerationsavgift per månad och sedan en rockavgift för garderoben. Det är väl fint – helt gratis ärenden!

Hur stor är prenumerationsavgiften då? Och hur betalar jag den?

Det beror på hur många ärenden du brukar ha. Och betalningen gör Du via faktura som vi skickar ut en gång i månaden.

Fakturaavgift?

Jo det förstås och en postningsavgift också. Men ärendet är gratis sedan – ska du slå till?Du behöver inte betala någon övergångsavgift heller, den står vi för helt och hållet!

Alltså jag tycker det blir låter lika dyrt som det är nu:::?

Jaså, ja men om du kan visa att du skulle kunna få det billigare någon annanstans så kan du få ett kreditavtal hos oss istället, då sänker vi priset med 10% och sedan får Du en räkning först efter tre månader. Den kan du dessutom dra av i deklarationen för eftersom vi då har påfört en kostnad för förvaltning som faktiskt är avdragsgill så om du har en inkomst över bruttogenomsnittet och har arbetat åtminstone deltid det senaste halvåret så motsvarar avdraget faktiskt tjugofem procent av kostnaden. Det låter väl bra!? Ska jag anteckna dig som kund nu!

Alltså jag hade inte tänkt att byta alls…

Jamen det gör nästan alla numera, alla jag har pratat med hittills tycker det är jättebra, jag tror du skulle bli väldigt nöjd. Om du vill kan jag ringa dig igen i morgon så får du tänka över…

Nej alltså det skulle vara lättare om du skickade hem lite information istället så kunde jag läsa igenom i lugn och ro.
Sånt material har vi tyvärr inte men jag ringer dig imorgon istället – om du inte redan har bestämt dig nu!?

Alltså jag har egentligen Nixat min telefon.

Ja men vårt register är förmodligen upprättat innan dess, när var det du anmälde dig dit, du borde nog kolla upp det.

Osv i all oändlighet…
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0