Fortsatt trackning i bokstavsrymden

Nyckelorden vill sig inte. Kan man skriva ett bloggbidrag utan tecken som har prickar ovan a och o?

En person ska ha skrivit en hel roman utan ett specifikt ord - nu minns jag inte vilket men det kanske andra bloggare vet? Kanske noterar man ingen skillnad alls. Detta inpass skrivs med endast lite assistans av snabbkommandot shift-F7.

Utmaningen triggar andra delar av huvudets verkstad och fokus flyttas till handlingen skriva ihop text och inte till prestationen intelligent och smart text. Att undvika alfabetets tre sista bokstavar blir en bedrift i sig. Och i och med det minskar stressen och koncentrationen kan samlas ihop mot en riktpunkt. Ett framtidstips!

Att det finns stort mycket text som inkluderar de omtalade boktecknen kan man dock notera.

I en annan tid, sedan buggarna fixats, ska jag skriva text med riktigt mycket dito.

Noterar ni andra bloggintressenter bristen på vissa delar av det svenska alfabetet i denna text? Eller syns det inte alls?

Kommentarer
Postat av: Nikatta

ju mer jag läser desto mer inponerad blir jag!

Postat av: Lovisa

Japp, jag märker att du "glömt bort" att det heter bokstäver, inte bokstavar:P

2009-03-17 @ 17:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0