Fixerad vid pengar

... Kristina var nog en sådan där duktig flicka i skolan. Som gjorde rätt. Som gjorde som de stränga farbröderna sa att hon skulle göra. Nu har hon blivit finansborgarråd och ett finansborgarråd ska hålla hårt i utgiftsplånboken - tydligen.

Trots att Kristina lovat bort 50 miljoner till Förbifart Stockholm blir det ändå så mycket pengar över att hon skulle kunnat dela ut etttusenfemhundra kronor till alla stadens innevånare - om hon bara fick. Men någon elak lagstiftning säger att det inte är tillåtet.

Så istället för att tänka ut något klokt att använda det sk överskottet till går Kristina ut till pressen och beklagar sig. Hallå alla skattebetalare - här skulle jag kunna komma med världens present efter allt vad vi sålt av - men elaka lagstiftare (typ riksdagen) vill inte att ni och jag ska få bli så glada.

Hade jag bara fått skulle jag varit jätteduktig, ler Kristina, nu får jag nöja mig med att ge pengarna till bilfarbröderna - det är ju så jättedyrt att bygga förbifarten - det MÅSTE de ju få hjälp med. (Klimat? - äsch det går över! - sålt ut våra tillgångar - äsch gemensamt ägande är snuskigt!)


Obs detta är ett ironiskt inlägg  (sådant kan vara svårt att förstå ibland).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0