Konspirationsteorier

Politikerna i Stockholms tänker få folk att se mer positivt på klimatförändringarna genom att dra ner på snöröjningen i staden. Om det blir kaos i trafiken så fort det börjar snöa kommer folk bara bli glada över om årsmedeltemperaturen höjs några grader.


Politikerna i Stockholm är rädda för att den bil-likgiltighet som börjat bli vanlig bland den yngre befolkningen ska få återverkningar och göra att tjänstemännen runt om i stadens förvaltningar ska börja tänka fel. Alltså införs nu tjänstebil till alla chefer.


Politikerna i Stockholms län är rädda för att biltrafiken ska minska och har därför beslutat att inte satsa på diagonal Ulvsunda utan tänker istället bygga en ordentlig ringstruktur för riktiga bilister som vill åka långt och snabbt varje dag. (Inte för sådana mjäkiga som bara ska pendla mellan bostaden och jobbet.)


Vägverkschefen i Stockholm värnar om jobben åt Vägverkets alla konsultföretag och går ut och talar om för det dumma folket att Förbifart Stockholm är en satsning för naturen och kulturen.


För att inte den biloberoende miljöstadsdelen Hammarby sjöstad ska bli alltför trevlig och alltför barnvänlig införs nu boendeparkering - tvärs mot beslutat program.


För att Stockholmarna i gemen inte ska börja betrakta gatorna som underlag för promenader (ett problem som uppstått nu i och med trängselavgifternas dåliga inverkan) så stimuleras ett ökat bilinnehav i hela staden genom att tjänstemännen i fortsättningen ges i uppdrag att planera för 1,0 istället för som tidigare 0,7 parkeringsplats per lägenhet.


För att stimulera till mer bilåkande ändå kommer busslinjerna att göras längre och krokigare så att idioterna som väljer kollektivtrafik ska fördröjas ännu mer.


Cykelbanorna ska enkelriktas ut från stan så man blir av med cyklisterna.


Föräldrar ska uppmuntras att skjutsa sina barn till skolan varje dag så att man får större kundunderlag till de fetmaoperationer som privatvården ska erbjuda i framtiden. Undvik vandrande skolbussar.


Ishockeyrinkar och tennisbanor får i fortsättningen endast läggas i områden utan kollektivtrafikförsörjning.


Utan bilen stannar Stockholm. Utan Stockholm stannar Sverige. Eller hur..... Det ska de se till - de politiker vi valt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0